SELECTION

کتاب.مقالات.پژوهش.آموزش

SELECTION

کتاب.مقالات.پژوهش.آموزش

10 اشتباه متداول که قابلیت سوددهی را کاهش می­دهد

10 Mistakes that Reduce Profitability

به عنوان یک مربی و مشاور فروش و بازاریابی، در تجربه حرفه­ای خود این فرصت را داشته­ام که با تعدادی از صاحبان کسب و کارهای کوچک در موضوعات مختلف مربوط به فروش و بازاریابی کار کنم. صاحبانی که تلاش می­کنند تا کسب و کارشان را شناور نگه دارند و علی رغم تلاش های فراوان، نمی توانند کسب و کار خودرا بخوبی رونق بخشند.اشتباهات متداول آنها عبارتند از:


- اشتباه شماره 1: بازاریابی نامناسب. هنگامی که شما تصمیم به راه­اندازی یک کسب و کار می­گیرید به همان اندازه نیز به بازاریابی و فروش محصولات و خدمات آن فکر کنید. اگر چه غیر ممکن نیست، اما شروع یک کسب و کار بدون بازاریابی هماهنگ دشوار است.

راه­حل: در هر زمان ­به فکر بازاریابی محصولاتتان باشید.

 

-اشتباه شماره 2: در اصرار  کردن برای فروش مردد هستند.و به همین دلیل بسیاری از فرصت های

سودآور را از دست می هند. آن­ها بیش تر نگران این هستند که دیگران راجع به آن­ها چه فکر می­کنند تا اینکه به فکر درآمد کسب و کار خود باشند. اگر اصرار کردن برای فروش را مشکل می­دانید، مطمئن باشید که نخواهید توانست به حداکثر سوددهی برسید.

راه­حل: اصرار  برای فروش را تمرین کنید.

 

-    اشتباه شماره 3: آن­ها در جنبه­هایی از کسب و کار که اغلب نیاز به کمک دارند، تقاضای کمک نمی کنند. بیشتر صاحبان کسب و کار در یک حوزه بخصوص توانمند هستند اما خواه از روی ضرورت یا بی­توجهی اکثرا کار در محدوده­ای کار می کنند را که جزء توانایی آن­ها نیست. هنگامی که کسب و کار

آن طور که باید پیش نمی­رود، در کمک گرفتن تعلل می­کنند یا آن را به تأخیر  می­اندازند. باید بدانید که بهره کمتر از بهره ماکزیمم ممکن ، به معنی پولی است که از جیبتان رفته است.

راه­حل: از مشورت یک کارشناس، وکیل، حسابدار یا سایر خدمات حرفه­ای قبل از اینکه واقعاً به آن نیاز پیدا کنید بهره­ بگیرید.

 

- اشتباه شماره4: مشتریان قبلی خود با به سهولت از دست می دهند. اینکه که یک مشتری اولیه را فعال کنید بسیار ساده­تر است تا یکی جدید را جذب کنید. اگر مشتری­های گذشته را با اصول منظمی پیگیری نکنید در حال کاهش پتانسیل سوددهی خود هستید.

راه­حل : یک برنامه منظم برای پیگیری مشتری را طرح و توسعه دهید.

 

-اشتباه شماره 5: به طور منظم به هزینه­های خود رسیدگی نمی­کنند. صاحبان کسب و کار باهوش و زرنگ  به طور منظم هزینه­های کسب و کار خود را ارزیابی کرده و راه­هایی را برای کاهش هزینه­ها بدون فدا کردن کیفیت پیدا می­کنند. اگر به تازگی تحلیل هزینه را انجام نداده­اید ممکن است بیش از آنچه که باید، پرداخت کرده باشید که این سوددهی شما را کاهش خواهد داد

راه­حل: حداقل هر سه ماه یکبار هزینه­ها را مرور کرده و برای تعدیل آن به صورت مقتضی وارد عمل شوید.

 

- اشتباه شماره6: مبالغ زیادی را برای اجناس خوش رنگ و لعاب و مشتری پسند خرج می­کنند و انتظار دارند که کسب و کارشان بدون هیچ تلاش اضافه­ای به جریان بیفتد. افزودن بروشورهای خوش ظاهر و اجناس مشتری­پسند تنها برای فعال کردن انواع بازاریابی از قبیل ملاقات با مردم، تماس با مردم و صحبت با آنها خوب است.

-کارت­های ویزیت و بروشورها، هرچند زیبا، جایگزین تماس مستقیم نمی­شوند. اگر به جای بازاریابی مستقیم، برای اجناس بازاری زرق و برق­دار پول خرج می­کنید کمتر از آنچه می­توانید، سودده خواهید بود.

راه­حل: سعی کنیدبروشورهای زرق و برق­دار را  در فرصت ممکن مستقیماً به دست مردم بدهید.

 

- اشتباه شماره 7: زمان گران­بها را صرف فعالیت­های بدون بازده می­کنند. (مانند شمارش پول و ...). اگر شما اکثر روزتان را به انجام کارهایی که عموماً اداری هستند یا می­توانند به آسانی توسط شخص دیگری انجام شوند، می­گذرانید، سوددهی خود را کاهش می­دهید.

 راه­حل: زمانتان را تقسیم­بندی کرده و حساب کنید به ازای  هر ساعت چه مقدار درآمد داشته­اید. اگر بخش عمده وقتتان را صرف کارهای اداری می­کنید، یک همکار استخدام کنید.

 

- اشتباه شماره 8: کمتر از آنچه تمایل دارند، مطالبه می­کنند. به نظر می­رسد که این چالش بخصوص برای مشاوران و مربیان که خدمات ارائه می کنند  وجود دارد. بنابراین معمولا فقط کمی بیش­تر از هیچ پول درمی­­آورید. کارکردن در ازای مبلغ خیلی کمی بعد از مدتی می­تواند شما را درمانده و رنجیده کرده و سوددهی شما را متوقف کند.

راه­حل: عهد کنید در فرصت بعدی، بهای کامل را طلب کنید و اینکار را انجام دهید.

 

-   اشتباه شماره9: هرگز یا به ندرت از تکنولوژی که می­تواند در زمان و تلاش صرفه­جویی کند، استفاده می­کنند. به عنوان یک دارنده کسب و کار، شما  زمان و انرژی ثابتی در اختیار دارید که باید با آن بهره خود را ماکزیمم کنید. تکنولوژی به شما کمک می کند تا این کار را به شکل پاسخگوهای خود کار، پست صوتی، ارتباطات بی­سیم اینترنت، نرم افزار بازشناسی کلام و نظایر آن انجام دهد. همه این ابزارها طراحی شده­اند تا در زمان و تلاش شما صرفه­جوئی شود. اگر در کسب و کار خود از تکنولوژی مناسب بهره نمی­گیرید، احتمالاً آن طور که باید سودده نیستید.

را   راه حل: به دنبال راه­هایی باشید که مراحل کسب و کارتان را با استفاده از تکنولوژی کم خرج مؤثر­تر کند.

 

-اشتباه شماره 10: در کسب و کار طرفدار طرح­ها یا مدل­های قدیمی هستند. اگر روش کسب و کارتان به روز ننمایید با کاهش مداومی در سوددهی خود مواجه خواهید شد.

راه­حل: به جلسه­ها و کنفرانس­هایی که شما را در مسیر هدف کسب و کارتان قرار می­دهد توجه کنید. وسایل جدید را برای کسب و کارتان به کار بگیرید و برنامه کسب و کار خود را حداقل هر دو سال یکبار به روز کنید.

اگر درصدد بهبود سوددهی کسب و کار خود هستید راه­حل­های پیشنهادی برای این ده اشتباه متداول را به کار بگیرید. این راه­حل­ها در مجموع به شما کمک می­کنند که پول بیشتری در بیاورید و در کسب و کار خود تفریح بیشتری داشته باشید. امتحان کنید و نتیجه را ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد