SELECTION

کتاب.مقالات.پژوهش.آموزش

SELECTION

کتاب.مقالات.پژوهش.آموزش

پرانرژی بودن تا ساعات پایانی کار

معمولا تمام کسانی که به طور تمام وقت در محیطی کار می کنند، وقتی به یکی دو ساعت پایانی روز کاری نزدیک می شوند، احساس خستگی می کنند و انرژی کمتری برای کار کردن دارند. در اینجا چند توصیه به شما ارایه می دهیم که به کمک آن می توانید از ساعات پایانی روز کاری خود استفاده بهتری بکنید.

▪ درست بنشینید بررسی ها نشان داده است در ساعات پایانی یک روز کاری، خستگی درست ننشستن و بد بودن حالت بدنی سبب خستگی ستون فقرات شده و اکسیژن رسانی به مغز را کم می کند که این به طور نامطلوبی بر سطح قند خون نیز تاثیر می گذارد. توصیه ما به شما این است که آینه کوچکی روی میز محل کارتان قرار بدهید و در طول روز وضعیت بدن خود را نگاه کنید. درست و صاف روی صندلی بنشینید و به خودتان در حین کار انرژی مثبت بدهید. با این کار در ساعات پایانی روز کاری و پس از اتمام فعالیت با حالتی خسته محل کار را ترک نمی کنید.

▪ از نور قرمز و سفید همراه با هم استفاده کنید تحقیقات بسیاری نشان داده است نور سفید لامپ های مهتابی می تواند تا ۲۰ درصد خستگی را افزایش دهد. در حقیقت با روشن شدن این نوع لامپ ها فرد گمان می کند به لحظه غروب آفتاب نزدیک شده است. در واقع رنگ آبی روشن گیرنده ملانوسپین را تحت تاثیر قرار می دهد و عمل آن را مختل می کند در حالی که این گیرنده عامل فعال شدن هیپوتالاموس در محدوده مغز و هوشیاری است. تعویض لامپ ها با رنگ قرمز به مغز سیگنال های اشتباهی را می فرستد و به آن القا می کند که هنوز اوایل ساعات کاری است.

▪ چای بنوشید توصیه دیگر ما به شما این است که یکی دو ساعت بعد از خوردن ناهار یعنی حوالی ساعت ۵/۳ ۴ یک استکان چای بنوشید. چای حاوی ترکیباتی است که در سطح هورمون توازن برقرار می کند و فشار خون را پایین می آورد و اجازه می دهد برای مدت شش ساعت انرژی در بدن شما ذخیره شود.

▪ از نعناع کمک بگیرید طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کورنل در آمریکا عطر نعناع میزان تمرکز را برای مدت کوتاهی تا ۱۵ درصد افزایش می دهد. به گفته متخصصان تغذیه، نعناع حاوی اسانسی است که به تقویت هیپوتالاموس مغز شما کمک می کند. تنفس عمیق از طریق بینی کمک می کند عطر نعناع به راحتی از غشای بینی تان جذب شود و در خون جریان پیدا کند.

▪ هر از چندگاهی از پنجره بیرون را نگاه کنید طبق بررسی های محققان دانشگاه سوری تماشا کردن فضای بیرون برای مدت ۵ دقیقه قبل از اینکه شما محل کارتان را ترک کنید می تواند احساس خستگی را در شما به میزان ۲۵ درصد کاهش بدهد. اگر شما در یک انبار بزرگ کار می کنید لامپ روشنایی روزانه نصب کنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از اینکه محل کارتان را ترک کنید آن را خاموش کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد